EgészségAblak

Egészségablak

Az EgészségAblak minden TAJ-számmal és Ügyfélkapuval rendelkező állampolgár számára egyszerű és kényelmes megoldást nyújt az eReceptek és az egészségügyi dokumentumok okostelefonnal történő megtekintésére és letöltésére. Az új funkciók mellett a Digitális COVID-igazolványok továbbra is elérhetők maradnak.

Milyen adatok érhetők el az EgészségAblak-alkalmazásban?

Az EgészségAblak-alkalmazásban az egészségügyi dokumentációk, illetve az ügyintézéshez szükséges adatok és elérhetőségek széles köre tekinthető meg.

Digitális COVID-igazolványok

Az új funkciók mellett továbbra is lehetőség van az Uniós oltási igazolvány, az Uniós tesztigazolvány és az Uniós gyógyultsági igazolvány megjelenítésére mobileszköz segítségével (lásd bővebben: Uniós digitális COVID-igazolvány). Minden digitális COVID-igazolvány rendelkezik egy QR-kóddal, melynek ellenőrzése az EESZT COVID Control applikációval végezhető el. Az alkalmazás elérhető az App Store-ban, a Google Play és a HUAWEI AppGallery áruházakban.

Dokumentumok

Az egészségügyi dokumentumok (leletek, ambuláns lapok, zárójelentések) ugyancsak megtekinthetők az applikáción keresztül, a Megosztás gombra kattintva letölthetővé és megoszthatóvá is váltak. A dokumentumok visszamenőleg kereshetők és szűrhetők időpont, dokumentum és intézmény típusa szerint. A letöltött dokumentumok később offline állapotban is megtekinthetők az alkalmazásban. Fontos azonban megjegyezni, hogy kijelentkezés esetén (Továbbiak→Kijelentkezés) a már letöltött dokumentumokat nem tárolja a rendszer, azokat ismételt megtekintéssel tölthetjük le újra.

Elektronikus receptek

A Receptek menüpont alatt egy helyen megtalálhatók a gyógyszerek és a gyógyászati segédeszközök kiváltására felírt receptek is.

Időpontok

A Járóbeteg Irányítási Rendszer (vagyis bizonyos járóbeteg-szakrendelések) keretében, a kezelőorvos által bejegyzett vizsgálati időpontok megtekinthetők az applikációban. A foglalt időpontok hozzárendelhetők a telefon beépített naptárjához, így a felhasználó könnyebben tervezheti mindennapjait, valamint személyre szabhatja a figyelmeztetéseket is.

Időpontfoglalás közfinanszírozott egészségügyi intézménybe, kiajánlott rendelésre lehetséges, amit jelenleg egészségügyi intézményben vagy a háziorvosnál lehet kezdeményezni. Amennyiben a bejegyzett időpont akadályoztatás vagy egyéb ok miatt mégsem megfelelő, a páciensnek is lehetősége van az időpont törlésére: a Foglalás törlése funkcióra kattintva egy ellenőrző ablak jelenik meg, a törlés megerősítését kérve.

Az időpont törlése esetén fontos, hogy az orvossal egyeztetve egy másik alkalommal sor kerüljön a szükséges vizsgálatokra.

Amennyiben az időpontfoglalás törlésre kerül, az egészségügyi intézmény oldalán a foglalt időpont felszabadul, és a rendszerben törölt időpontként, a törlő fél feltüntetésével jelenik meg. A már nem aktuális, lejárt időpontokat a rendszer nem tárolja.

Naptár

2024 februárjától a mobilapplikáció Naptár menüpontjába is bekerülnek azok az időpontok, amelyeket a Járóbeteg Irányítási Rendszeren keresztül, közfinanszírozott egészségügyi intézményben jegyeztek elő. Az új funkcióval, így könnyebben nyomon követhető a vizsgálatok ideje.

A foglalt időpontok korábban manuálisan már egyesével hozzárendelhetőek voltak a telefon beépített naptárjához, azonban most már egyben kezelhető az összes foglalt időpont. A megosztható linken keresztül bekerülhetnek a külső naptár alkalmazásokba is (pl.: Apple naptár, Google Calendar). Így az EESZT-ben tárolt vizsgálati időpontok nemcsak az EgészségAblak mobilapplikáció új Naptár menüpontjában, de a felhasználó által használt naptár alkalmazásokban, illetve online naptárban is nyomon követhetővé válnak.

A Naptár menüpontban a jelzett napra kattintva rövid tájékoztatás jelenik meg a vizsgálat(ok) jellegéről, időtartamáról és a helyéről. Az adott vizsgálat(ok)ról bővebben az Időpontok menüpontban tájékozódhatnak.

Háziorvos adatai

A választott háziorvos rendelési ideje, telefonszáma és címe tekinthető meg.

TB-lámpa

A felhasználó ellenőrizheti a társadalombiztosítási azonosító jelének (TAJ) érvényességét és társadalombiztosítási (TB) jogviszonyának állapotát. Az adatok tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik a TAJ-kártyát.

Lásd bővebben: Biztosítotti jogviszony, Biztosítás nélküli jogviszony.

1812 Egészségvonal

A hét minden napján, éjjel-nappal ingyenesen hívható számon tájékoztatást, segítséget nyújtanak többek között az EESZT használatával, a gyógyszerellátással, a gyógyászati segédeszközökkel, valamint az eReceptekkel kapcsolatosan.

Az egyszerűsített belépés segítségével lehetőség van megjeleníteni – akár internetkapcsolat nélkül is – pl. a már letöltött eRecepteket, egészségügyi dokumentumokat és a Digitális COVID-igazolványokat.

A fontos vagy gyakran használt egészségügyi dokumentumok, eReceptek képviselet esetén is kitűzhetők a Kedvencek menüpontba, a jobb felső sarokban található ikon megnyitásával. Kijelentkezés esetén (Továbbiak→Kijelentkezés) a már letöltött dokumentumokat nem tárolja a rendszer, így azokat ismételt megtekintéssel tölthetjük le újra.

Értesítések beállítása

Az EgészségAblak mobilapplikációban is beállíthatjuk, hogy felugró, azaz push értesítéseket kapjunk telefonunkra, ezeket a Továbbiak→Beállítások→Értesítés beállítások menüben lehet aktiválni. Az értesítés beállítása visszavonásig érvényes.

Értesítések az alábbiakra állíthatók be:

  • Új egészségügyi dokumentum(ok) érkezése
  • Új eRecept(ek) érkezése
  • Amennyiben a vény(eke)t 5 napig nem váltották ki, akkor a rendszer emlékeztetőt küld, illetve a ki nem váltott receptek esetén a lejárat előtt 5 nappal értesíti a felhasználót.
  • Új időpont érkezése
  • A vizsgálat előtt 24 órával is érkezhet emlékeztető.

Hogyan tölthető le az EgészségAblak mobilalkalmazás?

A mobilapplikáció a lakosság számára ingyenesen elérhető az App Store, a Google Play és a HUAWEI AppGallery alkalmazásáruházakból EgészségAblak néven.

   

Az applikáció letöltéséről bővebb tájékoztatás az EESZT weboldalán a Mobilalkalmazások menüpontban található (az oldal Ügyfélkapuval történő bejelentkezést követően érhető el)